Cliëntenraad
Onze cliëntenraad wil een bijdrage leveren aan de kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van patiënten. Daarbij worden soms andere accenten gelegd dan bij andere betrokkenen. Via een open communicatie kan gestreefd worden naar integrale kwaliteit waarbij de verschillende perspectieven worden meegewogen.
- De cliëntenraad adviseert bestuur en directie gevraagd en ongevraagd over onderwerpen die voor cliënten belangrijk zijn.
- Inbreng van het patiënten perspectief komt ook tot uiting in de verschillende overleggen. De cliëntenraad heeft periodiek overleg met de directie en/of het bestuur. Eenmaal per jaar is er een overleg met de Raad van Commissarissen.
- Omdat het van belang is om in een vroeg stadium vanuit de positie van patiënten mee te denken, is er ook regelmatig contact met de verschillende gespecialiseerde medewerkers van de organisatie.
- Gezien de breedte van het werkveld zijn de verschillende aandachtsgebieden verdeeld over de leden van de cliëntenraad, die daarbij in tweetallen werken.
- De cliëntenraad richt zich op De huisartsenconnectie als samenwerkingsverband, niet op de individuele praktijken.
- Ook is de cliëntenraad geen klachtencommissie. Hiervoor heeft De huisartsenconnectie een klachtenregeling.
De cliëntenraad van De huisartsenconnectie bestaat uit:
- Peter Bolderman
- Ronald Daeter
- Ton Donker
- Joop Haasnoot
- Nicolette de Klerk-Jolink
- Els Verhage
- Marieke van Werkhoven
Contact met de cliëntenraad
Nieuwsgierig naar de (publieke) verslagen, adviezen en het werkplan van de cliëntenraad? Of heb je een andere vraag?
Stuur ons dan een mail en we zullen zo snel mogelijk reageren.